Karadeniz ile Azak Denizi’ni birbirine bağlayan Kerç Boğazı’nda, nehirlerde taşımacılık için üretilen Rusya’ya ait tankerlerden birinin parçalanarak batması, bir diğerinin ise sürüklenmesi akıllarda soru işaretleri bıraktı. Bu gemiler, fırtınalı havalarda dalga yüksekliğinin 8-10 metrelere kadar çıktığı Karadeniz’de neden yol alıyorlar? Şirketler mi baskı yapıyor, kaptanlar inisiyatiflerini kullanıyorlar mı? Türk Uzak Yol Gemi Kaptanları Derneği (TÜRKKAPDER) Başkanı Zafer Akbulut, bu soruların yanıtını Patronlar Dünyası’na (PD) verdi. 1 kişinin öldüğü, 13 kişinin kurtarıldığı ve birinin de sürüklendiği gemilerin nehirlerde taşımacılık için üretildiğini, sac kalınlıklarının Karadeniz için dayanıklı olmadığını söyleyen Zafer Akbulut, “Gemi kaptanını hiçbir güç otorite zorlayamaz, bazı şirketler tarafından zorlandıklarını biliyoruz. Otorite gemi kaptanındadır, istemediği hiçbir havaya girmez” diye konuştu.